Urmărind trendul care are loc în ultimul timp din cauza situației pandemice, care durează de ceva vreme, se poate vedea clar cum majoritatea afacerilor se extind și în mediul online.

Dacă faci parte din acea categorie de afaceri care au fost afectate de situația curentă, scăzându-le vânzările din magazin și ai rămas cu stoc de produse, acum este momentul să îți adaptezi afacerea pentru vânzări online, domeniul care a explodat în ultima perioadă.

Câteva sfaturi pentru tine!

Poți să îți lansezi în câteva zile un magazin virtual pe platforma Facebook, să îți listezi produsele pe marketplace-uri sau să îți faci un magazin online.

Oamenii cred că este foarte complicat și durează mult să îți faci un magazin virtual sau implică costuri exorbitante. Adevărul este că existe multe platforme gratuite care se pot instala cu câteva click-uri și site-ul poate fi online în câteva zile. Bineînțeles acest site nu o sa fie un site elaborat, dar acum important este să pornești cu vânzările și să nu stai pe loc. Fiecare oraș are zeci de firme de design sau free-lanceri care îți pot realiza site-ul dacă nu ai cunoștințele necesare și este important să știi că lucrurile bune nu neapărat durează mult.

Din experiența noastră cu clienții am constatat că de cele mai multe ori site-urile s-au blocat ori la postarea conținutului ori la administrarea produselor pe site.

Prima barieră la realizarea unui webshop este lipsa unui plan bine dezvoltat care să definească categoria de produse și cui vor fi vândute.

Este important să analizezi ce produse poți oferi și achiziționa care pot fi vândute online, pentru care este o cerere și pentru care poți oferi ori o valoare ridicată ori un preț competitiv, apoi să depui efortul să le documentezi, să le prezinți în mod detaliat și să le postezi pe site pentru a fi vândute. Este banal, dar aici se opresc cei mai mulți care au încercat vânzările online.

Ce implică de fapt vânzările online?

Cea mai mare greșeală este să-ți faci un site și apoi să te aștepți să ai comenzi! Crearea unui site este doar primul pas, este practic un catalog de produse recent imprimat la tipografie. DA, o să vină clienți de la Google și alte motoare de căutare după ce site-ul este indexat și ești într-o nișă care nu are concurență, dar o sa treacă luni sau ani până când o să ai acest tip de trafic, și numai dacă reușești să te diferențiezi pe piață ori prin produse speciale, servicii diferite sau printr-un brand recunoscut.

Ce poți face ca să ajungi cunoscut și să ai vânzări?

  1. postează pe toate canalele posibile despre noul site: poți face o pagina gratuită pentru firma ta pe Facebook și Google Business și cere prietenilor să te ajute cu like-uri
  2. oferă ceva special, un bonus, sau un serviciu care te evidențiază și te diferențiază
  3. postează o știre pe Facebook și promoveaz-o cu opțiunea plătită astfel încât să ajungă la cât mai mulți clienți: sume foarte mici pot crea miracole neașteptate
  4. reclamele prin Google sunt puțin mai complexe și recomandăm să ceri ajutor de la o firmă specializată: de avut grijă și cu acest domeniu, deoarece sunt mulți care promit cerul și pământul în termen scurt. Cere mai multe oferte, colectează informații și învață tot ce se poate despre acest domeniu înainte să faci o alegere.
  5. anunță clienții existenți de noua opțiune de a comanda de la tine prin site, astfel îi poți servi chiar dacă nu pot ajunge la magazin!

Cum poți să prelucrezi comenzile?

Fii pregătit din timp să livrezi rapid și corect! Pare o banalitate dar cele mai multe greșeli se fac cu livrarea produselor greșite, la adresa incorectă, greșeli costisitoare ce pot fi prevenite ușor prin pregătirea și instruirea angajaților.

Aici intervenim și noi cu soluția noastră special dezvoltată pentru aceste scenarii. Am început acest proiect în 2009 cu numele Business Online Control Panel în ideea de a dezvolta un panou de control pentru afaceri și am reușit să venim cu o soluție ce se pliază la foarte multe scenarii de comerț online dar și offline sau distribuție marfă. Modulele ce se adresează comercianților acum formeză CloudSales ERP vânzări. Îl oferim în forma unui abonament lunar care poate fi suportat de orice start-up sau firmă nouă în domeniu fără a avea costurile ERP-urilor mari și prea complexe.

Ce putem să facem concret pentru tine?

  • putem crea un webshop în 1-2 săptămâni prin care să vinzi rapid și ușor
  • dacă ai deja un site, sau vrei altă platformă atunci ne putem conecta la orice tip de magazin realizat de tine sau altă echipă!
  • dacă vrei să vinzi printr-o platformă existentă, avem conectori pentru eMag Markeplace, cel.ro, Shopify, MerchantPro, carrefour, etc. sau realizăm rapid conexiunea la orice markeptlace existent
  • avem implementată generarea AWB-urilor cu aproape toți curierii din România, astfel la comenzile venite poți emite AWB-ul cu un singur click și eviți greșelile de livrare.
  • comenzile venite le poți factura automat tot cu un singur click, sau poți să le selectezi pe toate și le facturezi!
  • am implementat inclusiv opțiune pentru a lista sute de documente deodată, de exemplu listarea facturii+AWB+garanție la toate comenzile procesate, să nu pierzi timpul cu multe click-uri.
  • dacă vinzi offline, in magazinele fizice, poți folosi aceeași interfață ca pentru vânzările online (soluția noastră este atât pentru vânzări online cât și offline)

Cere un cont demo și testează gratuit pentru 14 zile

Am putea aici să mai prezentăm sute de mici funcționalități care ajută orice comerciant în procesarea și prelucrarea comenzilor, dar hai mai bine să ne auzim la un telefon și îți dăm o perioadă gratuită să testezi aplicația și vezi cu ce te ajuta!

×