Recent eMag a lansat o informare „Împreună pentru un spațiu digital mai sigur” privind modificarea Termenilor și condițiilor de pe platforma respectivă odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului privind o piață unică pentru serviciile digitale, din 17 Februarie 2024

DSA (Digital Services ACT) reprezintă Regulamentul (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piață unică pentru serviciile digitale și de modificare a Directivei 2003/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale/DSA). Acesta își produce efectele începând cu data de 25 august 2023 și se va aplica în toate statele membre începând cu data de 17 februarie 2024.

Așadar, fie că ești vânzător pe eMag Marketplace, fie că ai un site pe o platformă de vânzări online sau vinzi prin orice sursă online, acest regulament ți se aplică și ție!

La nivel național, în România, ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) este instituția responsabilă de aplicarea Regulamentului de către furnizori și asigurarea respectării acestuia.

Ce măsuri poți lua pentru a te asigura că respecți prevederile Regulamentului DSA și să nu riști să fii sancționat?

  1. În primul rând transparență. Să te asiguri că sunt afișate la vedere informațiile companiei tale, iar acestea includ toate informațiile obligatorii cerute de lege. Vezi aici ce informații trebuie afișate și cum poți face acest lucru în BOCP
  2. Informațiile pe care le prezinți să fie conforme cu realitatea, cu legea și să fie suficiente:
    ► informații contractuale privind contractele la distanță
    ► informații reale privind descrierea produselor, caracteristici, producător, etichetă, ambalaj
    ► licențe și autorizații valabile
    ► informare cu privire la produsele care pot aduce prejudicii sau vătămări corporale
    ► respectarea drepturilor de autor, a designului, mărcilor comerciale, drepturilor de brevet
  3. Conținutul să nu promoveze defăimare, discriminare, instigare la ură sau la violență, sau alte elemente care ar putea produce efecte negative.
  4. Măsuri pentru protecția minorilor. Anumite site-uri au implementată limită minimă la care se pot plasa comenzi, 18 ani sau restricții pe anumite pagini dacă acestea au conținut pornografic sau cu tentă sexuală mai ales în cazurilor site-urilor pe care sunt comercializate astfel de produse și materiale.
  5. Să fie bine delimitate și informate canalele de contact prin care clienții tăi pot realiza sesizări și reclamații. Ideal ar fi un formular de contact.
  6. Să implementezi la nivelul firmei tale un sistem intern de soluționare a plângerilor și să revii cu un răspuns la clienții tăi în termenul indicat prin lege.
  7. Respectarea drepturilor clienților conform Regulamentului GDPR 679/2016.
  8. Implementarea unor sisteme de securitate care să protejeze datele cu caracter personal ale clienților tăi.
×