Cloudsales ERP vine cu un conector eMag Marketplace pentru a ușura prelucrarea comenzilor și administrarea catalogului. Mai jos vom prezenta cum funcționează interconectarea și la ce să fim atenți.

Catalog produse

Preluare listă de produse de pe Emag, împreună cu poze, caracteristici și descrieri.

Publicare produse

Publicarea listei de produse sau doar produsele selectate din softul de gestiune către Emag.

Preluare comenzi

Preluarea comenzilor de pe Emag, împreună cu datele clientului și a detaliilor de pe comandă.

Sincronizare preț

ERP-ul nostru de vânzări oferă posibilitatea de a seta să se trimită prețul dintr-un anumit punct de lucru (gestiune).

Sincronizare stoc

Se poate configura trimiterea stocului dintr-un punct de lucru, cumulat din mai multe puncte de lucru, stoc furnizor, stoc fictiv și din rețete.

Autofacturare și emitere AWB

Emitere automată facturi fiscale, dintr-o serie preferată și generarea AWB-urilor prin orice curier cu un click.

Sincronizarea catalogului de produse

La prima conectare după introducerea datelor de acces și autorizarea IP-urilor de conectare, se face automat o sincronizare inițială pentru a prelua următoarele informații din contul eMag:

  • structura de categorii
  • caracteristicile produselor predefinite
  • lista de produse de pe eMag
  • preluarea imaginilor de la produse și preluarea tuturor informațiilor
  • preluarea listei de curieri activ în contul eMag

Acest catalog se poate vizualiza în modulul de eMag din ERP.

La preluarea produselor acestea se vor importa și în nomenclatorul intern al ERP-ului. Astfel în prima etapă se preiau produsele de pe eMag într-o listă cu produse emag și de acolo se preiau în catalog.

La preluarea produselor în catalog avem mai multe măsuri și opțiuni implementate pentru a evita duplicarea produselor:

  1. Înainte să preluăm un produs verificăm dacă există deja codul produsului în nomenclator.
  2. Codul se verifică în următoarele câmpuri: cod produs, cod de bare (EAN), coduri adiționale.
  3. Dacă există deja un produs în nomenclatorul CloudSales dar are alt cod decât pe emag, atunci se poate adăuga codul de pe emag la produsul existent (prin opțiunea coduri adiționale) înainte de a importa nomenclatorul de produse, astfel la preluare se va identifica produsul existent și nu se va duplica.
  4. Dacă nu se identifică nici un produs în catalogul CloudSales atunci se va verifica dacă avem un produs care are PNK-ul (Part Number Key) produsului de pe eMag (acesta este codul intern al eMag-ului), la produsele preluate noi preluăm și stocăm și acest cod, astfel putem identifica un produs chiar daca are alt cod.
  5. Dacă nu s-a reușit identificarea unui produs existent după cod sau PNK atunci se va crea un nou produs în ERP.
  6. La crearea unui nou produs vom autocompleta toate datele produsului: titlu, descriere, poze, caracteristici, etc.
  7. Daca s-a identificat un produs existent atunci doar se leagă produsul nostru cu cel de pe emag și nu se suprascriu detaliile produselor.
  8. Opțional se poate activa actualizarea detaliilor produselor de pe emag, astfel produsele vor fi suprascrise în ERP cu textele produselor de pe eMag.

Publicarea produselor este puțin mai complexă pentru că în funcție de categoria produselor se cer anumite caracteristici să fie deja presetate, se cere ca produsul să nu existe deja pe eMag și documentația produsului să fie de calitate.

Pentru a publica produse pe eMag:

  1. intrăm în modulul Catalog Produse ->Publicare și selectăm o categorie internă.
  2. la prima intrare vom asocia categoria locală cu una de pe eMag, astfel programul va ști în care categorie să transmită produsul
  3. dacă există caracteristici obligatorii de completat, avem un asociator prin care asociem caracteristicile și valorile noastre cu cele de pe emag.
  4. bifăm produsele care dorim să fie publicate
  5. produsele se vor trimite în fundal și dacă există probleme sau date lipsă vom primi o alertă pe lista de produse și produsele cu probleme vor fi evidențiate
  6. dacă știm că există deja un produs pe eMag atunci putem completa câmpul PNK înainte de a publica produsul și acesta se va atașa ca și o ofertă la produsul existent pe eMag

Sincronizarea stocului și a prețurilor

Implicit nu se trimit stocuri sau prețuri către emag.

Pentru a trimite stocurile din CloudGest, trebuie doar să bifăm punctele de lucru (gestiunile) din care dorim să trimitem stocul cumulat. Transmiterea stocurilor este complet automatizată și la orice schimbare de stoc se va trimite în fundal stocul curent (de exemplu în cazul recepțiilor sau vânzărilor).

Pentru a trimite prețurile către eMag, trebuie să selectăm din care gestiune să trimitem prețul.

Unele produse pot fi excluse manual din trimiterea stocului sau al prețului, acest lucru fiind posibil la detaliile produsului, opțiuni de sincronizare, sau selectând mai multe produse putem activa sau dezactiva trimiterea stocului sau al prețului.

Trimiterea prețului este la fel de automatizată cum este stocul: imediat după editarea unui pret, se va trimite în fundal noul preț către emag.

Sincronizările se fac în fundal, o dată per minut pentru a permite interfeței să reacționeze rapid, iar pachetele de date se trimit într-un singur apel combinat în minutul următor. Sincronizarea are redundanțe și retrimite datele până când primește o confirmare, astfel eventualele defecțiuni sau întreruperi de internet între servere nu va cauza o desincronizare.

După setările inițiale sau oricând se dorește, utilizatorul poate resincroniza toate stocurile și prețurile cu un click.

Sincronizarea comenzilor

Emag are un sistem de notificare la comenzi noi, iar după configurarea inițială vom primi o notificare după fiecare comandă nouă. Astfel comenzile plasate pe eMag sunt preluate în 1-2 minute și în ERP.

Se preiau toate datele de pe comandă, inclusiv datele clientului, adresa de livrare, produsele, voucherele, etc.

La fiecare comandă preluată programul rezervă imediat stocul și transmite noul stoc disponibil la eMag și alte site-uri conectate la ERP, în același timp comanda întră în statusul preluat și pe eMag și clientul vede statusul procesării.

Comenzile se pot prelua și emițând un Bon de Vânzare (aviz) se scade stocul din gestiune, iar cu un click putem emite și Factura Fiscală.

Pentru generarea AWB-ului avem două opțiuni:

  • putem emite un AWB direct din ERP pe baza unui contract direct cu un curier (la fel cum putem emite pentru orice comandă de pe orice site)
  • putem transmite comanda pentru emitere AWB prin curierii eMag, acest lucru fiind identic cu acțiunea de emitere AWB din contul eMAG

În ambele cazuri awb-ul va fi atașat la comanda eMag și clientul îl va vedea în contul lui de pe eMag.

Putem configura alerte clienți prin SMS prin care trimitem o notificare predefinită în momentul preluării comenzii, emiterii AWB-ului sau al facturii.

Prin acest conector eMag Marketplace facturile emise sunt automat transmise în format PDF înapoi în eMag și sunt disponibile clientului.

În același timp în momentul facturării se închide comanda și pe eMag, și nu este necesar să mai intrăm în ambele sisteme pentru procesarea comenzilor.

Modulul de Picking facilitează colectarea produselor comandate, verificarea și validarea produselor din pachete (cantitativ și după cod produs) prin scanarea produselor comandate.

Ofertă specială Sărbători 2020
×