
Sistemul național privind factura electronică RO eFactura a fost creat cu scopul de primire a facturii electronice de la emitent respectând structura facturii conform standardelor europene.
Astfel începând de la data de 01 Iulie 2022, anumiți operatori economici din România au obligația de a utiliza factura electronică și de a se înscrie în spașiul virtual SPV și în Registrul RO eFactura pentru transmiterea facturilor.
Transmiterea facturilor în sistemul eFactura din CloudSales
Pentru a facilita transmiterea facturilor din aplicația Cloudsales către sistemul RO eFactura au fost implementate două metode de transmitere a acestora:
- Metoda manuală prin descărcarea unui fișier de tip xml și încărcarea în spațiul virtual
- Transmiterea prin API fie individual, fie prin selecta
Funcționalități:
- Gruparea clienților pe tipuri de clienți B2C (persoana fizică), B2B (persoană juridică), B2G ( insituții guvernamentale)
- Asociator Unități de măsură cu autocompletare coduri UNECE
- Interfață completare rapidă coduri CPV și NC
- Sincronizare periodică automată mesaje primite de la ANAF
- Afișare id de încărcare a facturii în sistemul RO eFactura.
- Alerte validare și afișare mesaj la erori de validare identificate pe baza id-ului de încărcare
- Istoric de transmitere factură la ANAF