Cloudsales ERP are integrat un conector pentru Cel Marketplace pentru prelucrarea comenzilor și administrarea catalogului.
Mai jos vom prezenta funcționalitățile interconectării:
1. Preluarea nomenclatorului de produse
La preluarea listei de produse, acestea se vor importa și în nomenclatorul intern al ERP-ului CloudSales. În prima etapă lista de produse de pe cel.ro se preiau în lista de produse marketplace și de acolo se preiau în catalogul ERP-ului.
După introducerea datelor de logare la sincronizarea inițială se preiau de pe cel.ro următoarele informații:
- categoriile produselor
- nomenclatorul de produse
- imagini
- descriere și caracteristici

La preluarea produselor în catalog facem anumite verificări, pentru a nu se duplica produsele:
- În primul rând se verifică dacă există deja codul produselor pentru care s-a inițiat importul în nomenclator
- Codul se verifică în mai multe câmpuri: cod produs, cod de bare (EAN), coduri adiționale.
- Dacă un produs se regăsește deja în nomenclatorul CloudSales, dar are cod diferit față de pe cel.ro, atunci se poate adăuga codul de pe cel.ro la produsul existent (prin opțiunea coduri adiționale), înainte de a importa nomenclatorul de produse, în acest fel, la preluare se va identifica produsul existent și nu se va crea duplicat.
- Dacă nu se reușește identificarea unui produs existent după cod produs, atunci se va crea un produs nou în ERP.
- La crearea unui produs nou se vor autocompleta toate datele produsului: denumire, descriere, poze, caracteristici, etc.
- Dacă se identifică un produs existent atunci se leagă produsul din gestiunea CloudSales ERP cu cel de pe cel.ro și nu se suprascriu detaliile produselor.
2. Sincronizarea stocului și a prețurilor
Transmiterea stocului se face automat la orice schimbare de stoc (vânzare, recepție, transfer, bon consum, etc.), trebuie doar să setezi din care gestiune dorești să se trimită stocul.
La fel ca și la trimiterea stocului, pentru a trimite prețurile este nevoie să setezi din care gestiune dorești trimiterea prețurilor. La prețurile din gestiune poți să setezi chiar și un adaos, astfel în magazinul fizic vinzi la un preț iar pe cel.ro poți folosi un alt preț.
Atât stocurile cât și prețurile se trimit către platforma cel.ro, în minutul următor după ce are loc modificarea.

3. Sincronizarea și preluarea comenzilor
Comenzile sunt preluate automat în ERP pe bază de notificări. La preluarea comenzilor se importă toate datele acesteia: nume client, adresă de facturare, adresă de livrare, metodă de plată, metodă de livrare, lista de produse, discount-uri, transport și alte detalii.
Pentru fiecare comandă preluată, se rezervă automat stocul, care se trimite actualizat către toate site-urile integrate în ERP și către punctele de lucru fizice.
În cazul comenzilor care conțin produse fără stoc, se poate seta ca acestea să se adauge automat pe un necesar de achiziționat de la furnizor, iar la sfârșitul zilei se trimite o comandă centralizată la furnizor.
Pentru a automatiza prelucrarea comenzilor se poate configura să se emită în mod automat o factură proformă sau fiscală și AWB-ul, în anumite condiții de stoc.
Clienții pot să primească diferite alerte prin email sau SMS despre statusul comenzilor pe care le-au plasat.

Ce câștigi
- timp: emiți facturile automat sau pe baza unor reguli predefinite în funție de stoc
- mai puține platforme: angajații care prelucrează comenzile preiau comenzile într-o singură platformă fără nevoia de a intra pe fiecare site în parte
- stocurile și mișcările se duc în contabilitate cu exporturi directe pentru cele mai cunoscute softuri
- sincronizând stocuri și prețuri între mai multe platforme, site-uri și marketplace-uri ai trasabilitate mai clară și control deplin
- având baza de date direct construită pe o platformă de stocuri și sales management, poți experimenta cu mai multe canale de vânzări, prin mai multe marketplace-uri, mai multe magazine fizice, prin agenți, posibilitățile fiind mult mai mari decât un singur site conectat la un facturier și un curier.
Ce pierzi
- riști să livrezi comenzi parțiale sau cu produse incorecte
- riști să ai pachete pregătite dar nepreluate de curieri
- poți avea comenzi neacoperite care nu mai au stoc din cauza ultimei bucăți fiind vândute pe alte site al tău sau în magazin
- dacă sună un client pentru o comandă poți pierde mult timp cautând pe mai multe site-uri
- dacă e pe viitor vrei să schimbi platforma pe care ai site-ul, vei rămâne fără lista de clienți și istoric vânzări, pe când ERP-ul rămâne și doar te conectezi pe altă platformă