Din data de 1 iulie 2022, a fost extinsă obligația de transmitere facturi în format electronic la toate relațiile B2B, indiferent de valoarea facturii sau de tipul de bunuri sau servicii facturate.
Cum pot transmite facturile în sistemul RO e-Factura?
Trebuie să obții certificatul digital și trebuie să te înregistrezi în SPV (Spațiul Privat Virtual) al ANAF. Odată înregistrat, poți emite facturi electronice prin intermediul aplicațiilor puse la dispoziție de ANAF, sau prin intermediul unor aplicații terțe compatibile cu sistemul RO e-Factura.
Cum pot obține și autoriza certificatul digital?
- Se obține un certificat calificat de semnătură electronică de la unul din furnizorii acreditați. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditați, este stabilit și publicat de Autoritatea pentru Digitalizarea României.
- Se instalează programul Adobe Reader.
- Se descarcă documentul de confirmare de pe ANAF, se completează și se transmite furnizorului certificatului.
- După primirea documentului de confirmare semnată de furnizorul certificatului, se transmite prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice, opţiunea Înregistrare certificate calificate).
- Se listează, se semnează și se ștampilează cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
- Se prezintă documentele la orice unitate fiscală (împuternicirea, actul de identitate, formularul 150).
Conectarea la ANAF cu ajutorul certificatului calificat
După ce ai depus declarația 150 sau dacă ai deja un certificat pe care l-ai autorizat în trecut trebuie doar să faci câțiva pași simpli pentru a trimite facturile emise din BOCP la roEfactura:
- testează din browserul pe care îl folosești dacă de poți conecta cu succes la SPV anaf pe anaf.ro
- închide complet browserul
- accesează BOCP din același browser, secțiunea Integrări – facturare – RO-eFactura: Setări și conectare
- Apasă butonul Conectare la ANAF
- se va deschide o pagină nouă care va afișa selectorul de certificat si apoi va cere să introduci parola certificatului
- după introducerea parolei vei fi redirecționat în BOCP și ești gata: poți trimite cu un click sau de pe listă mai multe facturi deodată la roEFactura.
- recomandăm să configurezi trimiterea automată în termen de 5 zile a tuturor facturilor netrimise manual, vezi configurările disponibile mai jos
- studiază și articolul din baza de cunoștințe pentru mai multe detalii: https://kb.bocp.eu/view/0/825-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-roefactura.html
Cum mă ajută folosirea sistemului BOCP® CloudSales ERP?
În sistemul BOCP® CloudSales ERP am implementat transmiterea facturilor înspre RO e-Factura, astfel oferim companiilor oportunitatea să economisească timp și resurse și să se concentreze pe activitățile esențiale ale afacerii.
Metode de trimitere a facturilor înspre RO e-Factura
Se trimit facturile înspre RO e-Factura prin 2 metode, metoda manuală și metoda automată.
Metoda manuală:
Trimiterea facturii în fișier XML:
- Se descarcă manual fișierul XML din sistemul BOCP® CloudSales ERP
- Fișierul descărcat se încarcă la ANAF.
Metoda manuală prin descărcarea unui fișier de tip xml și încărcarea în spațiul virtual
Trimiterea facturii în bulk direct din sistemul BOCP® CloudSales ERP
- BOCP® CloudSales ERP vă pune la dispoziție posibilitatea de a trimite mai multe facturi deodată printr-un singur click.
- Se pot vizualiza rezultatele sincronizării direct din lista facturilor fiscale.
Transmiterea prin API fie individual, fie prin selectarea facturilor emise
Metoda automată:
Trimiterea automată este configurabilă după tipul facturii emise:
- facturi emise manual
- facturi emise automat pe baza abonamentelor
- facturi emise automat pe baza unei reguli automatizate
- facturi emise bulk (în urma selecției mai multor comenzi și facturare)
Pentru fiecare tip de factură se poate defini trimiterea să fie:
- trimitere imediată
- trimitere cu întârziere: 1,2,3,4 zile
La trimitere imediată se va programa trimiterea în fundal într-o oră după finalizarea facturii, astfel este o perioadă de grație în care factura se poate corecta dacă s-a greșit.
Metoda automată de transmitere a facturilor emise
O altă funcție excelentă a programului, care nu este o noutate, dar pe care o folosim mai intens acum, este registrul de casă, care dacă este completată zilnic, nu este o mare problemă să introduci câteva facturi de intrare, având în vedere că cele de ieșire sunt deja incluse). Această opțiune rezolvă și problema verificării soldului zilnic.
Vă mulțumim mult!”