Publicare produse pe platforme ecommerce

BOCP-CloudSales ERP vânzări include o automatizare pentru publicarea listei de produse din ERP pe diferite platforme ecommerce și marketplace-uri, astfel din ERP administrezi lista de produse de pe site-ul tău și de pe marketplace-uri.

În acest moment avem implementată publicare produselor către: eMag România, eMag Ungaria, eMag Bulgaria, platforma Woocommerce, Gomag, Shopify și EasySales . Desigur, la cerere echipa noastră poate implementa și alte platforme eCommerce.

Cum se realizeză importul produselor de pe site în ERP?

La prima conectare a ERP-ului cu site-ul sau marketplace-ul dorit, se face automat o sincronizare inițială pentru a prelua următoarele informații:

  • Structura de categorii
  • Caracteristicile produselor predefinite
  • Lista de produse
  • Imaginile de la produse

Aceste informații sunt importate în ERP și pot fi vizualizate în modulul de marketplace din ERP.

Preluarea produselor de pe site sau marketplace în nomenclatorul intern al ERP-ului

Când se preiau produsele de pe site sau marketplace, acestea se importă și în nomenclatorul intern al ERP-ului.

Pentru a nu se duplica produsele, se folosesc următoarele măsuri:

  • Se verifică dacă există deja codul produsului în nomenclator.
  • Dacă există deja un produs în nomenclator cu alt cod decât pe Gomag, se poate adăuga codul de pe Gomag înainte de a importa nomenclatorul de produse.
  • Dacă nu s-a reușit identificarea unui produs existent după cod, se va crea un produs nou în ERP.
  • La crearea unui produs nou se vor autocompleta toate datele produsului: titlu, descriere, poze, caracteristici, etc.
  • Dacă s-a identificat un produs existent, se va leagă produsul din ERP cu cel de pe Gomag și nu se vor suprascrie detaliile produselor.

Publicarea produselor pe site sau marketplace

Pentru a publica produsele pe site sau marketplace, se accesează meniul Catalog – Catalog Produse – Publicare produse.

La prima accesare trebuie să se asocieze categoriile locale cu categoriile de pe site-ul sau marketplace-ul dorit.

Se bifează produsele care doresc să fie publicate și se apasă butonul de Publicare.

Produsele se vor trimite în fundal și dacă există probleme sau date lipsă, se va primi o alertă pe lista de produse și produsele cu probleme vor fi evidențiate.

Sincronizarea stocului și a prețurilor

Pentru a trimite stocurile și prețurile din ERP către site sau marketplace, trebuie setat punctul de lucru (gestiunea) din care dorim să se trimită.

Transmiterea stocurilor și a prețurilor se face automat, orice schimbare de stoc sau de preț se va trimite în fundal.

Se pot exclude manual anumite produse din trimiterea stocului sau a prețului.

Sincronizarea comenzilor

În general fiecare platformă ecommerce sau marketplace, are un sistem de notificare pentru comenzi noi, iar după configurarea inițială se primește o notificare după fiecare comandă nouă.

Comenzile plasate pe site sau marketplace sunt preluate în ERP în 1-2 minute.

Se preiau toate datele de pe comandă, inclusiv numele clientului, adresa de livrare, lista de produse, voucherele, etc.

La fiecare comandă preluată programul rezervă imediat stocul și transmite noul stoc disponibil către site-ul sau marketplace-ul conectat la ERP.

Comenzile se pot prelua și emițând un Bon de Vânzare (aviz) se scade stocul din gestiune, iar cu un click se poate emite și Factura Fiscală.

Pentru generarea AWB-ului se poate emite un AWB direct din ERP pe baza unui contract cu un curier.

În momentul facturării, sau a emiterii AWB-ului (în funcție de configurări) se închide comanda și pe site sau marketplace.

Modulul de Picking

Modulul de Picking facilitează colectarea produselor comandate, verificarea și validarea produselor din pachete (cantitativ și după cod produs) prin scanarea produselor comandate pe un terminal mobil.

Cum să îți onorezi comenzile la timp de Black Friday și nu numai

Black Friday este o perioadă aglomerată, în care trebuie să onorezi zeci sau sute de comenzi într-un timp foarte scurt. Pentru a face față acestui volum, ai nevoie de un sistem informatic puternic care să te ajute să ții evidența comenzilor, să facturezi și să expediezi produsele rapid, ușor și fără erori.

BOCP-CloudSales ERP este un sistem informatic care te ajută să onorezi comenzile la timp oferindu-ți următoarele avantaje:

  • Preluarea rapidă a listelor de produse și comenzi: CloudSales ERP poate prelua în câteva minute lista ta de produse, împreună cu poze, descrieri și caracteristici. De asemenea, poate prelua comenzile de pe orice platformă online sau marketplace.
  • Facturare automată: CloudSales ERP te ajută să facturezi cu un click una sau mai multe comenzi deodată.
  • Autogenerare factură și AWB: procesul de facturare și emitere AWB poate fi complet automatizat, astfel factura și AWB-ul se emit fără intervenția umană în anumite condiții de stoc și respectând regulile definite de tine
  • Stocul în timp real: BOCP-CloudSales ERP îți permite să verifici în timp real stocul în toate punctele de lucru fizice și online.
  • Estimare cost de livrare: am integrat posibilitatea de a interoga costul de livrare a fiecărui curier, pentru ca tu să livrezi mereu la cel mai avantajos preț

Obligativitate trimiterii facturii electronice

De la 01.01.2024 toate facturile emise între companii, B2B, trebuie transmise către sistemul Ro e-Factura în mod obligatoriu.

Decizia Consiliului UE 1553/2023 a fost a fost aprobată în data de 25.0.7.2023.

Firmele vor putea emite între ele numai facturi electronice, fără a mai fi necesar acordul destinatarului, acestea urmând să fie transmise autorităților prin e-Factura.

Autorităților române susțin că principalele obiective vizate de punerea în aplicare a sistemului obligatoriu de facturare electronică în sistem B2B sunt combaterea fraudei și a evaziunii fiscale, eficientizarea colectării, în special în domeniul TVA, îmbunătățirea competitivității operatorilor economici și reducerea costurilor administrative atât pentru contribuabili, cât și pentru administrația fiscală. Măsura a fost impusă și de faptul că România a înregistrat în mod constant, în ultimii ani, un deficit ridicat de încasare la TVA (35,7%, potrivit celui mai recent raport publicat de CE, pentru 2022).

În aceste condiții, specialiștii recomandă companiilor să înceapă pregătirile pentru generalizarea obligativității de a folosi e-Factura încă de la apariția proiectului de decizie a Consiliului UE.

Furnizorul ERP-ului de vânzări CloudSales, Real Life, este înregistrat în registrul RO e-Factura B2B din 01 aprilie 2022 și deja trimitem toate facturile către parteneri, prin sistemul electronic, simplu și rapid cu un click. Astfel toți clienții noștri care emit facturile prin ERP-ul nostru, trimit la rândul lor facturile prin acest sistem.

Este importat de menționat faptul că este în curs de implementare citirea facturilor încărcate în sistemul RO e-Factura, astfel toți utilizatorii ERP-ului CloudSales îți vor putea recepționa facturile de la furnizori dintr-o mișcare de mouse.

Alte informații care îți pot fii de ajutor:

https://kb.bocp.eu/view/0/565-sistemul-national-privind-factura-electronica-ro-efactura-si-facturarea-electronica-in-romania.html
https://kb.bocp.eu/view/0/564-transmiterea-facturilor-in-bulk-catre-efactura.html

Schimbarea TVA-ului în cafenele

La începutul anului 2023, Guvernul anunțase majorarea TVA-ului la 19% pentru o gamă de produse cum ar fi băuturile îmbuteliate care conțin zahăr și îndulcitori sau alte băuturi pe bază de soia. 

Încă de la început existau neclarități cu privire la TVA-ul aplicat produselor preparate la fața locului, deoarece cafeaua și ceaiul se servesc clientului fără zahăr, urmând să rămână la alegerea clientului dacă adaugă îndulcitor băuturii.

Deși în luna Februarie a acestui an, unii reprezentanți ANAF menționau că aceste tipuri de băuturi au TVA-ul 9%, conform unor surse din presă, câteva luni mai târziu, în Iunie, aceeași instituție, împreună cu Ministerul Finanțelor, anunță că, de fapt, aceste băuturi ar avea TVA-ul 19% și chiar mai mult, intenționează să aplice cota retroactiv începând cu Ianuarie 2023.

Majoritatea cafenelelor au aplicat deja noua cotă de TVA în urma înștiințărilor de la ANAF, majorându-se prețul acestor produse.

Cum poți edita prețul produselor în CloudSales pentru a aplica cota de TVA la acest tip de produse?

În CloudSales avem opțiunea de editare în bulk a prețurilor produselor prin păstrarea prețului fără TVA și adăugarea noului TVA.

Aici găsești mai multe detalii despre procedura de modificare a cotei de TVA

Dacă ai nevoie de ajutor, programează o discuție cu unul dintre consultanții noștri la 0365424438

CloudSales susține micii comercianți!

Începe noul an în forță cu CloudSales ERP!

Ce este CloudSales ERP?

CloudSales este un mini-ERP de vânzări care urmărește vânzările și stocurile din mai multe puncte de lucru, din magazine fizice sau online, inclusiv marketplace-uri și le centralizează într-o singură interfață de administrare.

Platforma este compusă din mai multe CRM-uri, care acoperă diverse domenii de activitate:

  • vânzări cu casa de marcat în mai multe puncte de lucru fizice
  • vânzări online pe diferite marketplace-uri sau platforme ecommerce
  • vânzări atât în puncte de lucru fizice, cât și online
  • vânzări produse compuse, produse finite, pe bază de rețete predefinite
  • vânzări în sistem de dropship
  • vânzări B2B
  • sistem de achiziții de la furnizor
  • vânzări produse din feed-uri furnizori
  • soluții pentru reparații service pe teren sau la sediu

Ce soluții îți oferim?

  • prelucrare comenzi multiple, emiți factura și AWB-ul în câteva secunde, apoi le imprimi împreună cu toate documentele atașate (garanție, pickerlist, manual de utilizare, etc)
  • fiind o soluție în cloud, stocul se actualizează în timp real și se transmite către toate site-urile tale, marketplace-uri sau magazine fizice conectate la ERP
  • este compatibil cu orice casă de marcat, scanner cu sistem Android sau cântar cu USB
  • adaugi produsele fără stoc pe un necesar de comandat și trimiți comanda la furnizor cu câteva click-uri
  • îți permite să lucrezi în sistem de dropship sau cu stocul furnizorului
  • auto-emitere facturi fiscale și AWB-uri pe baza regulilor definite de tine
  • trimitere automată alerte clienți prin email și SMS pentru emitere facturi și reamintiri de plată, generare AWB, statusuri comenzi plasate, etc.
  • urmărire comisioane agenți vânzări

Iată propunerea noastră!

Profită de 20% DISCOUNT în perioada 01-31 Decembrie, la toate licențele CloudSales ERP, enumerate mai jos:

*Discount-ul nu se aplică la facilități sau module noi realizate la comandă!

*Discount-ul nu se cumulează cu alte discount-uri!

Abonamentele se vor reînnoi la preț întreg, conform grilei de discount:

  • 5% pentru plata pe 6 luni
  • 10% pentru plata pe 12 luni
  • 20% pentru plata pe 24 luni

Cum poți beneficia de discount?

  • Cere un cont demo gratuit, la oricare dintre soluțiile enumerate mai sus până în data de 31.12.2022
  • Testezi gratuit până la data de 15.01.2023 fără nici un angajament și vezi dacă ți se potrivește
  • În perioada de testare beneficiezi de suport gratuit telefonic și prin email, precum și de un tur virtual al aplicației
  • Dacă până la data de 15.01.2023 plasezi comanda fermă și achiți prima factură, vei primi discount-ul special pe prima perioadă facturată

Profită acum de reducerile excepționale și descoperă cum te poate ajuta un sistem ERP să elimini greșelile umane și să crești productivitatea echipei tale!

Onorare comenzi în sistem Dropshipping

Sistemul de dropshipping face parte din CloudSales ERP vânzări, panoul de control al afacerii tale.

CloudSales ERP este un agregator de comenzi care preia comenzile de pe orice platformă ecommerce sau marketplace și sincronizează stocul în timp real în toate punctele de lucru atât fizice cât și online.

DropShipping-ul este o modalitate de a vinde produse prin delegarea livrării la furnizori. Astfel atunci cand se preia o comanda de pe site-ul tău pentru un produs pe care nu îl ai fizic în stoc, se emite factura, AWB-ul și o cerere de dropship, iar acestea se trimit direct la furnizor pentru a fi livrate către client de furnizorul tău, fără ca produsele să treacă fizic prin tine. De obicei furnizorul trimite produsele la client cu brandul tău și astfel rămâne anonim.

Scenariu:

Firma Hăinițe SRL se ocupă de comercializarea articolelor vestimentare destinate copiilor, dar nu lucrează cu stoc de marfă, neavând fizic produsele în gestiune.

Nomenclatorul lor de produse este alcătuit din câteva mii de produse care provin din 3 feed-uri de la furnizori diferiți. Aceleași produse sunt publicate pe site-ul lor propriu și pe eMag marketplace.

Principiul de funcționalitate este următorul:

Inițial se preia lista de produse de pe fiecare site sau marketplace conectat la ERP și din feed-urile furnizorilor, creându-se pentru fiecare platformă sau feed un nomenclator de produse separat, care ulterior se importa centralizat în gestiunea ERP-ului.

La preluarea produselor în nomenclatorul ERP-ului se preiau următoarele informații:

  • denumire produse
  • poze produse
  • descriere produse
  • stocul produselor din feed-uri
  • categoriile produselor din feed-uri
  • categoriile produselor de pe emag marketplace sau alt marketplace conectat
  • categoriile produselor de pe magazinul virtual integrat în ERP

Produsele se identifică în program pe baza codului de produs, astfel pe toate platformele și în feed-uri este recomandat să se regăsească același cod de produs.

Proces de lucru în CloudSales ERP:

  • Primul pas este să fie setate produsele care se vând în sistem de dropship
  • Apoi se creează profilul furnizorilor cu care lucrezi în sistem de dropship
  • Se mapează categoriile din feed și de pe site cu cele din CloudSales ERP
  • Se setează adaosul care se aplică la prețurile produselor din feed ( se pot seta adaosuri diferite pe brand, categorii sau individual pe anumite produse)
  • Se asociază feed-ul cu un furnizor din agenda de contacte
  • Se definește din ce feed se preia prețul, dacă produsul apare în mai multe feed-uri și în ce punct de lucru se actualizează prețurile produselor (în cazul în care ai mai multe puncte de lucru)
  • Se definește cantitatea minimă din feed pentru a se aplica regula de preț
  • Se preia lista de produse din feed-uri, de pe site-ul conectat si de pe marketplace-urile conectate

Flux operațional:

  1. Comanda de la client este plasată pe site și se transmite în ERP prin API
  2. În ERP comenzile care conțin produse în sistem dropship sunt identificate ușor pe baza unor iconițe informative, fiind și categorizate în funcție de furnizorul setat
  3. Produsele de pe comandă de la client se adaugă în mod automat pe un necesar de achiziționat, apoi la finalul zilei se poate trimite o singură comandă la furnizor centralizată
  4. Comanda se facturează și se emite AWB care se trimit la furnizor pe email împreună cu o cerere de dropship
  5. La primirea facturii de la furnizori, comanda către furnizor se poate recepționa, cu un singur click, astfel stocul se reglează

Completează formularul de mai jos și testează gratuit soluțiile noastre!

Cere un cont demo gratuit și programează o discuție cu consultanții noștri!

×