Operatori logistici
1PL (First Party Logistics)
- Ce este: reprezintă unitatea care are nevoie de serviciile logistice. Poate fi un producător, un distribuitor sau revânzător, care trebuie să transporte bunuri dintr-un punct în altul.
- Rolul: este cel care inițiază procesul logistic și are nevoie de serviciile celorlalte categorii.
- Depozit gestionare simplă
2PL (Second Party Logistics)
- Ce este: un furnizor de servicii de transport care deține propriile mijloace de transport (camioane, nave, avioane etc.).
- Rolul: se concentrează pe transportul fizic al mărfurilor, oferind servicii cum ar fi transport rutier, maritim, aerian sau feroviar.
- Depozit gestionare complexă
3PL (Third Party Logistics)
- Ce este: un furnizor extern de servicii logistice care oferă o gamă largă de soluții logistice integrate.
- Rolul: gestionează și coordonează întregul proces logistic, incluzând transportul, depozitarea, gestionarea stocurilor, ambalarea, distribuția și alte servicii cu valoare adăugată. Aceștia pot deține sau închiria propriile facilități și echipamente.
BOCP® Warehouse Management System (WMS) este o soluție software care optimizează operațiunile din lanțul de aprovizionare, de la centrul de distribuție până la raftul magazinului.
Un astfel de sistem oferă vizibilitate asupra stocurilor dintr-o companie și coordonează fluxurile de materiale în depozit pentru a maximiza eficiența și productivitatea.
Principalele beneficii:
- Simplificarea procesului de recepție mărfuri și optimizarea plasării lor pe rafturi în depozit.
- O imagine completă a stocurilor din depozit în timp real
- Reducerea erorilor de stoc și discrepanțelor din inventar
- Gestionarea eficientă a spațiului și operațiunilor din depozit
- Reducerea timpului de procesare a comenzilor prin facilitarea procesului de picking și pregătire a comenzilor
Facilități:
- Se poate crea o structură detaliată a depozitului prin definirea de hale, coloane, rafturi, rânduri, zone pentru fiecare punct de lucru
- Sunt definite mai multe zone dedicate:
– Storage (zonă standard cu produse)
– Cold Storage (zonă rezervă din spate)
– Reception (zonă recepție/putaway)
– Damaged (zonă cu produse defecte)
– Prepicking (zonă pregătire colete) - Posibilitate de utilizare codificare existentă a rafturilor
- Personalizarea denumirii rafturilor, coloanelor, rândurilor
- Posibilitate de introducere manuală sau prin import a codurilor cu denumire personalizată după care se identifică locația
- Imprimare etichete cu coduri de bare pentru rafturi
- Punerea și scoaterea produselor de pe raft prin scanarea codului de bare
- Încărcare produse primite din fișier excel sau preluare din recepție
- Opțiune de verificare stocuri produse aflate pe rafturi prin scanare
- Opțiune de scanare produs pentru afișare locații
- Opțiune de picking și prepicking mai multe comenzi deodată
- Picking pe bază de barcode pe factură
- Opțiune de transfer stocuri între rafturi
- Multi-user cu diferite drepturi
Cerințe tehnice
Compatibil cu terminale mobile având barecode scanner (Recomandăm partenerul nostru Id System)
Conexiunea se realizează prin browser
Este neapărat necesară conexiunea permanentă la internet
Fluxul de lucru simplificat:
- intră produsele în zona de recepție
- se pune pe raft sau direct în zona de Picking
- se poate transfera între locații
- se scoate de pe raft – se împachetează produsele și se livrează
Fluxul de lucru detaliat:
- intră produsele în zona de recepție
- se pune pe raft sau direct în zona de Picking
- se pune pe raft în zona de Cold Storage (zonă rezervă din spate)
- se pune pe raft în zona Damaged (zonă cu produse defecte)
- se poate transfera între locații
- se scoate de pe raft – se împachetează produsele și se livrează
- se scoate de pe raft – intră în prepicking – pe baza unui Pickerlist cumulat
- după sortarea din prepicking – se împachetează produsele și se livrează
Acest modul poate fi utilizat independent sau se poate activa la oricare dintre pachetele CloudGest, CloudSales, CloudFulfillment
Completează formularul și poți testa aplicația gratuit timp de 14 zile