Studiu de caz- automatizarea procesului de preluare a comenzilor în cadrul companiei Meridian Europe

Compania Meridian Europe a automatizat procesul de preluare a comenzilor cu CloudSales ERP, dezvoltat de Real Life Solutions.

Descrierea companiei

Povestea sportmaniac.ro a prins viață în urmă cu 12 ani, fiind lansat de o echipă tânără cu visuri mărețe în Cluj Napoca. În prezent, afacerea s-a extins cu un punct de lucru fizic în Târgu Mureș, care găzduiește numeroase branduri de încălțăminte sport și casual, printre care merită amintite Crocs, Columbia, Grisport, Teva, Merrell, Scarpa, Hoka și multe alte mărci.

Dacă vrei să ai parte de o servire maniacă, cum spun ei, nu ezita să le treci pragul sau să comanzi online!

Provocarea noastră

Cu o gamă largă de produse, care depășesc 30.000 de variante, prietenii noștri de la Meridian Europe ne-au provocat să găsim soluțiile potrivite pentru urmărirea stocului și onorarea comenzilor.

Însă cea mai mare provocare cu care ne-am confruntat a fost să importăm în ERP-ul de vânzări lista de produse și stocul, fiind vorba de un număr foarte mare de produse care trebuiau sincronizate cu site-ul, în timp ce se migra baza de date de pe un site vechi pe site-ul actual.

Fluxul de lucru

Așa cum am menționat anterior, comenzile intră pe două canale diferite:

Fluxul de recepție

Marfa de la furnizor se introduce în program, pe barecod lot și locație lot, fiecare pereche de pantofi având un cod unic de identificare și o locație bine stabilită în depozit, astfel în momentul vânzării, picker-ul va știi exact de unde să ia marfa pentru a o împacheta.

Meridian Europe au furnizori atât din România, cât și în Uniunea Europeană dar și din afara Uniunii Europene; în cazul în care vin facturi de transport sau taxe vamale acestea sunt introduse sau atașate la recepție și valoarea lor este automat împărțită procentual la articolele recepționate. Pentru recepțiile externe programul generează automat Raportul Vamal pe baza țării de proveniență a produselor și a codificării vamale.

Procesul de vânzare

Sincronizarea cu site-ul sportmaniac.ro construit pe platforma PrestaShop este complet automatizată: comenzile plasate de client pe webshop sunt automat preluate de ERP, stocurile se scad imediat din gestiune și în minutul următor automat se actualizează stocul și în punctul de lucru fizic, unde se lucrează cu casa de marcat. La fel se procedează și dacă vânzarea se face din magazinul fizic, în minutul următor se trimite stocul actualizat către site.

Prima verificare: pentru fiecare comandă se generează automat, la preluare, bonul de vânzare, care scade stocul, fiind un aviz de ieșire din depozit. Aici se validează stocul scriptic.

Bonul de vânzare se poate seta să se emită automat în sistem FIFO, sau dacă se dorește vânzarea unui produs de pe un anumit lot, se poate selecta manual lotul dorit.

Pentru a eficientiza pregătirea comenzilor, se poate configurat imprimarea automată a unui picker-list. Acesta este un document care conține toate datele comenzii, articolele comandate cât și codul unic al produselor și raftul de pe care acestea trebuie colectate. Personalul care se ocupa de picking astfel identifică rapid de unde să culeagă produsele.

Picker-list-ul are și un barcode care poate fi scanat ori de pe un device mobil cu barcode reader sau de pe un calculator amenajat cu barcode reader și modulul special permite scanarea produselor pentru a verifica cantitatea corectă din coșul pregătit pentru livrare. Aici eliminăm erorile umane cu numărarea produselor cât și cu produse eronate, fiecare fiind verificat după barcode și validat încă o dată înainte de închiderea coletului.

În fiecare zi, persoana de la picking primește comenzile și picking-list-ul, colectează produsele de pe comandă, care sunt așezate în depozit și numerotate pe rând și raft, se validează produsele de pe comandă cu scanner și se transmite către departamentul Facturare pentru a se emite factura fiscală și AWB-ul. Este important de subliniat faptul că atunci când o comandă este preluată de cineva aceasta are un blocator care te atenționează că este deja în procesare, astfel nu există riscul de a procesa mai multe persoane aceeași comandă.

Atunci când este ridicat coletul de către curier, se scanează AWB-ul pentru a închide comanda, iar clientul primește notificare pe email sau SMS prin care este anunțat că a fost ridicată comanda.

Care au fost problemele cu care s-a confruntat firma?

  • stocul produselor era ținut pe baza de date pe care era construit site-ul, lucru care făcea ca viteza site-ului să nu fie una optimă
  • costuri ridicate de dezvoltare al sistemului informatic
  • nevoia de noi dezvoltări și de testare a noilor funcționalități
  • nevoia de a lucra cu o firmă locală pentru diverse discuții la sediu
  • nu s-a beneficiat de actualizări ale softului
  • lipsa viziunii de viitor al firmei care oferea sistemul de ERP
  • actualizarea stocurilor în timp real
  • emiterea corectă a facturilor și a AWB-urilor

Soluția propusă de noi:

Cunoscând evoluția afacerii, deschiderea către noutăți a fondatorilor, nu ne-a fost greu ca printr-o colaborare excelentă să înțelegem fluxul lor de lucru și să le oferim acele soluții cu care își pot automatiza procesul de lucru.

  • preluarea listei de produse de pe site-ul vechi
  • preluarea pozelor pentru produse și a descrierilor
  • actualizarea stocurilor în TIMP REAL
  • facturarea corectă a comenzilor
  • emitere AWB fără erori
  • vânzare cu bon fiscal
  • pregătirea comenzii pe bază de picker-list (validare picker-list pe terminal mobil)
  • suport dedicat pentru trecerea live pe noul site

Contribuția adusă de programul nostru de vânzări:

  • avantajul unei dezvoltări continue, în cazul deschiderii de noi puncte de lucru, ai acces instant la aceeași bază de date
  • eficiență crescută în sarcinile repetitive
  • date corecte și stoc actualizat la fiecare modificare
  • rapoarte de vânzări și de gestiune
  • acces rapid, de oriunde la lista de comenzi sau la vânzări
  • procesarea comenzilor în cel mai scurt timp
  • reducerea costurilor prin eliminarea erorilor umane
  • control absolut asupra proceselor de achiziție și de vânzare
  • istoric bine documentat în ceea ce privește comenzile clienților, facturile și AWB-urile emise
  • urmărirea cu ușurință a ciclului de preluare și procesare a comenzilor
  • emiterea AWB-urilor corect și astfel se reduc retururile
  • posibilitatea de a verifica costurile de achiziție și adaosul pe vânzări

Dacă vrei să îți automatizăm și ție fluxul de lucru și să te simți ca În țara minunilor, cere un cont demo gratuit!

COMMING SOON- Preluare comenzi de pe Decathlon

Funcționalitățile implementării

  • preluare listă de produse de pe Decathlon
  • preluare poze și caracteristici produse
  • preluare comenzi
  • actualizare stoc în timp real
  • emitere factură pentru comenzile de pe Decathlon
  • emitere AWB pentru comenzile de pe Decathlon

Este necesar să ai deja un cont pe Decathlon marketplace, iar dacă ai deja produsele încărcate în sistem, la prima interconectare se vor prelua produsele de pe sistemul extern astfel:

  • pentru produsele noi, se va crea automat o fișă de produs, în care se vor prelua toate detaliile acestuia
  • pentru produsele existente în CloudSales ERP care au același cod ca cele din marketplace, se va lega produsul extern cu cel din ERP (în cazul în care același produs apare pe mai multe marketplace-uri și are același cod, se va lega de fișa din nomenclator, iar la transmiterea stocurilor, se va transmite către toate marketplace-urile).

Procesarea comenzilor

Comenzile de pe orice marketplace conectat sunt preluate în program și în funcție de setările făcute se poate emite automat și avizul de livrare ce scade produsele de pe stoc iar noul stoc este transmis înapoi către toate site-urile conectate. În acest fel se evită comenzile pentru care nu există stoc.

În câteva secunde poți emite facturile, garanțiile, AWB-urile și alte documente aferente pe care le poți imprima fără prea mult efort cu Printer Queues

Transmiterea stocurilor către site-uri externe interconectate

Stocurile sunt sincronizate în timp real, de fiecare dată când se înregistrează o mișcare (recepție, vânzare, transfer, consum) acestea fiind transmise în fundal o dată pe minut.

În același timp se pot efectua vânzări și din magazinele fizice, iar schimbările de stoc sunt automat sincronizate cu sistemele externe.

Pentru mai multe detalii legate de soluțiile oferite de CloudSales ERP, programează o discuție cu consultanții noștri!

Metode de transport pe magazinul tău online CloudMart

În ultimii ani comerțul online nu a însemnat doar achiziționarea de îmbrăcăminte sau cosmetice. Comerțul online a ajuns la nivelul în care se comandă de la electrice și electrocasnice, până la mobilă și chiar utilaje grele. Livrarea acestor mărfuri poate fi anevoioasă și uneori poate însemna pierderi la costurile de livrare dacă acestea nu sunt definite clar pe magazinul virtual al comerciantului.

În general, costurile de livrare sunt suportate de client, asta, dacă nu sunt specificate alte condiții.

Costurile de livrare sunt stabilite de fiecare curier în funcție de greutatea mărfii livrate și în funcție de distanța sau țara de livrare. De aceea este important ca și platforma pe care este construit webshop-ul tău să permită definirea prețurilor de livrare în funcție de pragurile de greutate.

Cum setez costurile de livrare în platforma CloudMart?

Pe platforma CloudMart poți defini mai multe prețuri de livrare în funcție de plajele de greutate și care pot fi limitate la o anumită țară sau la mai multe țări, fie din Uniunea Europeană sau din afara acesteia.

Pentru o plajă de greutate, de exemplu între 5 și 10 KG, poți defini prețuri diferite de livrare în funcție de zonă sau de curier. Și ca să nu trebuiască pentru fiecare plajă sau preț diferit să definești și să setezi câte o modalitate nouă de transport, poți crea una singură pe care apoi să o clonezi și doar să editezi câmpurile de greutate și de preț.

De unde vor știi clienții prețul final de livrare?

În primul rând, dacă ai definită în platformă greutatea fiecărui produs, în momentul plasării comenzii, se va totaliza greutatea tuturor produselor din comandă și astfel se va lua în considerare plaja setată în care se încadrează greutatea mărfii comandate.

Apoi, în funcție de țara pe care o selectează clientul, îi vor fi afișate doar acele opțiuni de livrare în care se încadrează, va putea alege opțiunea dorită și astfel costul transportului se va afișa ca rând separat pe comandă. Acesta va fi automat calculat la totalul sumei de plată a comenzii.

Descoperă și restul funcționalităților oferite de platforma noastră ecommerce!

Programează o discuție cu consultanții noștri și alege soluția potrivită pentru tine!

Implementare platforma Etsy- comming soon

Lucrăm la o nouă implementare; preluarea comenzilor de pe platforma Etsy.

Funcționalitățile implementării

  • preluare listă de produse de pe Etsy
  • preluare poze și caracteristici produse
  • preluare comenzi
  • actualizare stoc în timp real
  • emitere factură pentru comenzile din Etsy
  • emitere AWB pentru comenzile din Etsy

Fiecare interconectare cu un marketplace se activează separat. În general este necesar să ai deja un cont pe marketplace-ul extern, iar pe unele dintre acestea trebuie să fie deja produsele încărcate în sistem, întrucât la prima interconectare se vor prelua produsele de pe sistemul extern astfel:

  • pentru produsele noi, se va crea automat o fișă de produs, în care se vor prelua toate detaliile acestuia
  • pentru produsele existente în CloudSales ERP care au același cod ca cele din marketplace, se va lega produsul extern cu cel din ERP (în cazul în care același produs apare pe mai multe marketplace-uri și are același cod, se va lega de fișa din nomenclator, iar la transmiterea stocurilor, se va transmite către toate marketplace-urile).

Preluarea comenzilor

Comenzile de pe toate markeplace-urile conectate sunt automat preluate în program și în funcție de setările efectuate se poate emite automat și avizul de livrare ce scade produsele de pe stoc iar noul stoc este transmis înapoi către toate site-urile conectate. Astfel se evită comenzile pentru care nu există acoperire de stoc.

Cu doar câteva click-uri poți emite facturile, garanțiile, AWB-urile și alte documente aferente pe care le poți imprima ușor și rapid cu Printer Queues

Transmiterea stocurilor către site-uri externe interconectate

La fiecare schimbare de stoc (recepție, vânzare, transfer, consum), pe baza codului produs, programul vede dacă un produs este conectat cu un produs de pe marketplace și plasează noul stoc într-un șir de transmisie (push queue).

Stocurile sunt sincronizate în timp real, acestea fiind transmise în fundal o dată pe minut, astfel nu este încetinit procesul de lucru cu programul, iar stocurile sunt automat actualizate pe toate marketplace-urile conectate.

În același timp puteți efectua vânzări și din magazinele fizice, iar schimbările de stoc sunt automat sincronizate cu sistemele externe.

Care sunt beneficiile utilizării unui soft de vânzări prin marketplace?

  • Toate comenzile tale intră într-un soft centralizat și le poți procesa dintr-un singur loc.
  • Toate site-urile tale și marketplace-urile de pe care vinzi au sincronizate stocurile din magazin sau din depozit.
  • Poți genera certificat de garanție pentru facturi, care include seriile facturate.
  • Poți atașa certificate de garanție, broșuri la produsele vândute.
  • Poți publica produsele tale existente pe anumite marketplace-uri
  • Selectezi mai multe comenzi deodată și generezi factura/ AWB-ul pentru toate.
  • Selectezi mai multe comenzi sau facturi și listezi toate documentele atașate: aviz, picker-list, factură, AWB, broșuri, certificat de garanție.

Consultă lista de marketplace-uri implementate!

Completează formularul, testează gratuit și vezi ce alte marketplace-uri sau platforme online mai avem implementate! Consultanții noștri sunt aici pentru tine!

Import facturi și încasări din SmartBill- coming soon

Pentru clienții care au nevoie mai mult decât un program de facturare, lucrăm la dezvoltarea unui nou import de facturi și încasări din SmartBill.

Acest import te ajută să urmărești în continuare ce facturi mai au de achitat clienții tăi către tine.

Importul va fi implementat conform modelului care se poate exporta din SmartBill.

Funcționalitate:

  • descarci din SmartBill facturile emise de către tine
  • cu copy/paste încarci în CloudSales ERP fișierul descărcat
  • emiți noi facturi din ERP-ul CloudSales, fără să pierzi istoricul vânzărilor

Înregistrează-te gratuit!

Descoperă celelalte funcționalități ale aplicației până la lansarea noii opțiuni!!!

Amenzi usturătoare – În cazul în care nu aplicați Directiva Omnibus!

Oare în câte domenii trebuie să fi specialist când deții un magazin online?

Știm bine că viața din online nu este mereu roz bon-bon, și nici pe departe ușoară! În afara faptului că trebuie să faci multitasking, mai bine spus trebuie să fi oarecum expert în multitasking, mai trebuie să fi și cu ochi-n patru pentru diferitele aspecte legislative – în sensul să te protejezi pe tine, dar în același timp să protejezi și partenerii tăi de afaceri, și pe toți cei care cumpără de la tine.

Respectul trebuie să fie reciproc!

Cunoști toate aspectele vânzării prin magazine online?

Unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vinzi printr-un magazin online propriu sau prin diferite platforme marketplace, este să te asiguri că respecți toate normele legislative în vigoare, în special în ceea ce privește transparența, dublul standard și manipularea pieței.

Luna trecută, în Guvernul României a fost adoptată o nouă Ordonanță de Urgență prin care se transpune astfel și în legislația română, Directiva europeană Omnibus, care asigură consumatorilor din lumea digitală, drepturi similare cu ale celor care achiziționează bunuri sau servicii offline.

Actul normativ este încă în pregătire, însă este bine să ne pregătim pentru următoarele completarea a altor 3 legi : Legea 193/2000, legea 363/2007 și OUG 34/2014 – toate menite să protejeze consumatorii de bunuri și servicii!

La ce trebuie să fim atenți?

  1. Se interzice comercializarea produselor cu dublu standard de calitate – de ex. dacă unele mărfuri vândute în ambalaje identice în mai multe piețe UE, dar care au ingrediente diferite sau în cantități diferite în funcție de statul în care se comercializează.
  2. S-au introdus noi practici comerciale incorecte. Recenziile false sunt interzice prin lege :

Furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuată online de către un consumator, fără a menționa în mod clar existența oricărei publicități plătite sau a oricărei plăți specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziție mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.”;

Revânzarea de bilete către consumatori, în cazul în care comerciantul le-a achiziționat utilizând mijloace automate pentru a eluda orice limitare impusă privind numărul de bilete pe care o persoană le poate cumpăra sau orice altă regulă aplicabilă achiziționării de bilete.

Afirmarea faptului că recenziile privind un produs provin de la consumatori care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul, fără a lua măsuri rezonabile și proporționale pentru a verifica dacă aceste recenzii provin de la consumatorii respectivi.

Prezentarea sau însărcinarea unei alte persoane juridice sau fizice cu prezentarea de recenzii sau recomandări false ca venind din partea unor consumatori ori prezentarea înșelătoare a recenziilor sau a recomandărilor unor consumatori pe platformele de comunicare socială pentru a promova anumite produse.”

3. Este obligatoriu să se ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele, și să indice modul în care garantează faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziționat efectiv produsul.

Ce poți face în cazul în care te consideri înșelat? Odată ce actul normativ întră în vigoare și consumatorii sunt afectați se pot adresa autorităților după cum urmează:

  • înlocuirea, reducerea prețului sau încetarea contractului şi restituirea contravalorii produsului
    sau serviciului, după caz;
  •  despăgubiri pentru prejudiciul suferit de consumator;

în cazul în care se constată deficiențe în primele 30 de zile de la achiziția produsului sau serviciului, se dispune direct înlocuirea acestora.

Următoarele circumstanţe neexhaustive sunt luate în considerare pentru stabilirea măsurilor de remediere:

  •  gravitatea și natura practicii comerciale incorecte;

prejudiciul suferit de consumator.

ATENȚIE – Se dau AMENZI!

1. amendă de la 10.000 de lei la 100.000 de lei, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte

2. amendă de la 20.000 de lei la 100.000 de lei, pentru utilizarea practicilor comerciale înşelătoare

3. amenda de la 20.000 de lei la 100.000 de lei, pentru nerespectarea obligației comercianților de a informa într-un mod facil consumatorii cu privire la diferențierea bunurilor ca urmare a unor factori legitimi și obiectivi ( dublul standard de calitate)

4. amendă de la 10.000 de lei la 100.000 de lei, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive

Mai aveți timp să vă faceți corecturile însă Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o amplă acțiune de control la nivel național în domeniul comerțului online, în ceea ce privește informațiile la care se face referire pe site-uri referitor la protecția și drepturile consumatorilor.

CloudSales ERP- agregatorul tău de comenzi de pe esteto.ro!

Cloudsales ERP gestiune stocuri si vanzari

Dorim să îți lărgim orizonturile de dezvoltare a afacerii tale, de aceea am integrat în cadrul ERP-ului CloudSales o mare parte din marketplace-urile din România; printre ele numărându-se și esteto.ro

Funcționalitățile integrării cu esteto.ro

  • preluare listă de produse de pe site
  • preluare poze, caracteristici, descrieri
  • preluare comenzi în CloudSales ERP
  • emitere factură cu un click
  • emitere AWB
  • actualizare stoc în timp real pe toate platformele conectate
  • modificările de preț efectuate în programul de gestiune, se pot transmite automat către esteto.ro
  • export facturi și recepții către programe de contabilitate

Beneficiile utilizării unui soft de vânzări prin marketplace

  • Toate comenzile tale intră într-un soft centralizat și le poți procesa dintr-un singur loc.
  • Toate site-urile tale și markeplace-urile de pe care vinzi au sincronizate stocurile din magazin sau din depozit.
  • Autogenerare certificat de garanție pentru facturi, care include seriile facturate.
  • Selectezi mai multe comenzi deodată și generezi factura/ AWB-ul pentru toate.
  • Selectezi mai multe comenzi sau facturi și listezi toate documentele atașate: aviz, picker-list, factură, AWB, broșuri, certificat de garanție.

Lista completă de marketplace-uri integrate în CloudSales ERP se poate consulta aici.

CloudSales ERP și viața devine mai ușoara!

Automatizează procesul de prelucrare a comenzilor și gestionează-ți afacerea dintr-un singur soft!

BOCP Connect: tu și furnizorul tău în același ERP

Lucrezi cu stocul furnizorului și plasezi zilnic comenzi către acesta?

CloudSales ERP a dezvoltat o automatizare care îți permite să plasezi o comandă către furnizor, iar aceasta se transmite în mod automat în contul partenerului tău, dacă și acesta folosește softul CloudSales ERP.

După primirea comenzii, partenerul tău îți emite factura fiscală cu un click, aceasta este transmisă în contul tău automat, iar tu o recepționezi simplu și rapid.

Scenariu de utilizare

  • clientul tău plasează o comandă, dar o parte din produse nu le ai pe stoc
  • tu le poți adăuga pe un necesar de comandat de la furnizor
  • la sfârșitul zilei, plasezi o comandă furnizor pe baza necesarului de comandat
  • furnizorul tău primește direct în contul lui comanda ta
  • emite o factură către tine
  • factura fiscală apare automat în contul tău, la secțiunea facturi de recepționat
  • cu un click tu recepționezi marfa
  • programul îți arată pentru care comandă de la client a venit marfa
  • onorezi comanda și emiți factura, toate asta doar în câteva minute

E atât de simplu să îți conduci afacerea cu CloudSales ERP!

Programează o discuție cu consultanții noștri și află cum îți poate ușura CloudSales ERP munca!

Te-ai gândit să îți deschizi o afacere prin dropshipping?

Dropshippingul se referă la comerțul online realizat prin intermediul unui furnizor care livrează marfa în numele companiei tale. Cu alte cuvinte, furnizorul tău stochează produsele și le livrează în momentul în care clientul tău îți plasează o comandă.

Înainte de a începe acest tip de business trebuie să alegi cu atenție produsele pe care le vei comercializa și să cauți furnizori serioși. Pe lângă aceste lucruri, trebuie să investești și tu timp în descrierile produselor și în campanii de marketing.

Care sunt avantajele dropshipping-ului?

  • trebuie doar să îți creezi un magazin online
  • nu trebuie să investești în stocuri
  • nu ai nevoie de spații de depozitare
  • poți lucra de oriunde
  • poți testa piața cu diferite categorii de produse

Dropshippingul prezintă totuși și unele dezavantaje:

  • nu ai control asupra calității produselor
  • concurența este destul de mare
  • profitul nu este foarte mare
  • riști ca furnizorul tău să nu livreze comanda la timp

Iată care sunt soluțiile propuse de noi, dacă ai ca și activitate dropshipping-ul:

  1. Putem să îți creăm un magazin online, gata să vândă în mai puțin de 48h
  2. Pentru tine am dezvoltat un modul de dropshipping prin care poți urmări comenzile pe care le trimiți furnizorilor cu care lucrezi.

Funcționalitate modul dropshipping

  • preluare comenzi de pe site-ul construit de noi sau de pe orice site conectat la ERP
  • adăugare produse lipsă pe un necesar de comandat
  • emitere factură și AWB pentru comandă
  • plasare comandă către furnizor pe baza necesarului de comandat
  • trimitere factură și AWB către furnizor
  • recepționare marfă cu un click
  • onorare necesar pe comenzi

Vrei mai multe detalii despre funcționalități?

Testează gratuit soluția noastră pentru dropshipping!

Actualizări termeni și condiții certificate de garanție

Având în vedere creșterea vânzărilor online de bunuri și a evoluției tehnologice, la nivelul Uniunii Europene a fost necesară o acțiune pentru a asigura un nivel de protecție ridicat al consumatorilor și pentru a spori securitatea juridică în ceea ce privește normele aplicabile contractelor de vânzare, care implicit contribuie la sporirea încrederii consumatorilor și a vânzătorilor.

Astfel, de la 1 Ianuarie 2022 a intrat în vigoare Ordonanța de Urgență nr. 140 din 28 Decembrie 2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri prin care se abrogă Legea nr 449 din 12 Noiembrie 2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora.

Această ordonanță se aplică contractelor încheiate începând cu 1 Ianuarie 2022.

Pe această cale îi invităm pe clienții noștri să se informeze și să își actualizeze prevederile certificatelor de garanție dacă se consideră că este cazul conform ordonanței în vigoare.

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/250044

Pe scurt, această nouă ordonanță se referă la cerințele de conformitate ale bunurilor comercializate, care trebuie îndeplinite pentru a fi în conformitate cu contractul de vânzare încheiat, la măsurile corective care trebuie întreprinse în caz de neconformitate și drepturile consumatorilor, precum și la garanțiile comerciale și ce trebuie să includă un certificat de garanție comercială.

×