Un lot în contextul CloudSales ERP reprezintă o unitate distinctă de produse cu caracteristici comune prin care se poate urmări calitatea și conformitatea produselor, gestionarea datei de expirare a acestora, locația la raft, în depozit, retragerea de la vânzare, analiza tendințelor și a performanței produselor, precum și complianța cu reglementările legale.

Pentru cine este utilă utilizarea loturilor?

Industria alimentară pentru urmărirea termenelor de valabilitate, originea produselor, produse alergene.

Industria auto pentru urmărirea componentelor auto.

Industria farmaceutică pentru controlul calității medicamentelor și retragerea loturilor cu probleme.

Funcționalități

Păstrarea referințelor lotului inițial (detalii furnizor, perioada de valabilitate, preț de achiziție) la transfer între gestiuni.

Înregistrarea detaliată a loturilor la recepția mărfurilor, pe serie unică, barcode lot, locație lot și inclusiv data de expirare lot.

Opțiune de afișare pe rânduri separate, pe o vânzare, a loturilor selectate manual.

Posibilitate de completare lot și dată expirare articole pe dosarele de eTransport, date care se preiau și pe factura primită și pe recepție.

Afișare lot și dată expirare pe aviz, pe factură și pe garanție.

Istoric loturi pe fișa de magazie a produselor.

Existența filtrelor de căutare după loturi în gestiune.

Flexibilitate în gestionarea loturilor:

  • Vânzare pe loturi în funcție de regula de vânzare predefinită (FIFO sau prin selectare manuală).
  • Alocarea specifică a loturilor pe comenzi și pe vânzări, introducerea cantităților dorite pe loturi preferate.
  • Afișarea loturilor inițiale pentru ușurarea deciziei de retur în cazul stornării unei vânzări.
  • Retur furnizor pe baza loturilor recepționate inițial și afișarea loturilor returnate precum și a locației loturilor returnate pe avizul de retur.
  • Posibilitate de a defini formatul loturilor în funcție de nevoile specifice în cazul produselor generate prin conversie pe baza unei rețete
  • Afișare lot și cod de bare lot pe pickerlist.
  • Scanarea codurilor de bare ale loturilor pentru o mai mare eficiență.
  • Trasabilitatea loturilor

Rapoarte avansate:

  • Afișarea vânzărilor realizate într-o perioadă, afișând atât id-ul lotului de pe care se realizează vânzarea cât și lotul inițial de achiziționare a produsului cu referințele aferente acestuia.
  • Afișarea lotului inițial și pe fișa de magazie a produselor în secțiunea Loturi.
  • Posibilitate de filtrare pe perioade a loturilor care urmează să expire sau care au expirat deja pentru a putea întreprinde măsurile necesare.

Beneficii

  • Îmbunătățirea calității produselor prin urmărirea detaliată a loturilor care permite identificarea rapidă a produselor cu probleme și prevenirea retragerilor de la vânzare
  • Optimizarea stocurilor prin alocarea inteligentă a loturilor reduce riscul de expirare și asigură o mai bună utilizare a acestora.
  • Complianță cu reglementările legale pentru care urmărirea loturilor este esențială în cazul companiilor din industriile reglementate (alimentară, farmaceutică).
  • Îmbunătățirea serviciului clienți prin furnizarea de informații precise despre loturi și istoricul acestora care crește încrederea clientului în produse.
  • Gestionarea loturilor poate fi o parte integrantă a proceselor de achiziție, producție, vânzări și logistică în cadrul unei companii.

×